Protectia muncii reprezinta un sistem de masuri reglementate prin lege pentru a preveni si controla riscurile de accident si imbolnavire la locul de munca. Indiferent de domeniul de activitate, lucratorii sunt expusi la o serie de riscuri profesionale.
Protectia muncii are ca scop mentinerea sanatatii si capacitatii de munca a angajatilor prin cel mai inalt nivel de siguranta al acestora. Cadrul Legal care reglementeaza protectia muncii in Romania este Codul Muncii (Legea 53/2003) si alte 15 acte normative cu prevederi legate de sanatatea si securitatea la locul de munca.
De ce e bine sa respecti normele de protectia muncii?
In primul rand, nerespectarea normelor privind protectia muncii duc la sanctiuni grave, financiare sau chiar de privare a libertatii.
In al doilea rand, daca angajatii isi desfasoara activitatea in siguranta, productivitatea unitatii creste. De asemenea, firmele care protejeaza angajatii de posibilele accidente la locul de munca isi creeaza o imagine pozitiva in fata clientilor si le ofera un plus de incredere si seriozitate.
Care sunt obligatiile angajatorului?
Obligatia principala a angajatorului este sa-i ofere angajatului un mediu sigur de munca. Asta inseamna ca angajatorul trebuie sa limiteze posibilitatile ca angajatul sa fie accidentat fizic de un utilaj sau sa fie vatamat fizic la contactul cu o substanta. De asemenea, angajatorul trebuie sa le amenajeze lucratorilor un spatiu de lucru corespunzator, cu o temperatura adecvata, cu acces la lichide. Legile puse in vigoare de statul roman impun stabilirea persoanei/persoanelor care sa se asigure de securitatea si sanatatea angajatilor.
In cazul in care angajatorul nu are capacitatea de a identifica riscurile si de a realiza un plan bine documentat si in special implementarea sa, in toate fazele, cadrul normative impune externalizarea activitatilor de protectia muncii.
Noi te ajutam sa mentii sanatatea si capacitatea de munca a angajatilor tai prin
servicii protectia muncii si servicii oferite in cazul situatiilor de urgenta.